24 Mart 2016 Perşembe

PATLI FERMUAR DİKİMİ

ETEK VE PANTOLONLARDA 
PATLI FERMUAR DİKİMİ

Bugünkü konumuz etek ve pantolonlarda patlı fermuar dikim tekniği hakkında.
Aslında benim kolayıma gelen genelde gizli fermuarı kemerle beraber dikip bitirmek oluyordu. 
Ancak bu yöntem gizli fermuarların çabuk bozulmasıyla tekrarlanan tamiratlar patlı fermuarın önemini hatırlatıyor.
Yeni pantolon dikmeye başlamışken sizlere dikim aşamasında ki teknikleri kısım kısım açıklamak istedim.


patlı fermuar dikimi





Patlı fermuar çalışması için gerekenler 1 adet pat 1 adet fermuar ve kestiğimiz pantolonun ön kısmı...
Pat hazırlama kısmının fotoğraflamasını atlamışım ama açıklamaya çalışayım.
Patı hazırlarken yaklaşık fermuar yada pantolonun önündeki fermuar açıklığından 1-2 cm daha uzunlukta genişliği ise fermuar kapalı genişliğinden yarım cm kadar daha fazla olacak şekilde iki kat dikilerek hazırlarız.

patlı fermuar dikimi

Yukarıdaki resimde patın hazırlanmış halini görüyorsunuz. İsterseniz eninden ikiye katlayıp diktikten sonra çevirirsiniz benim yaptığım gibi . Yada eninden yine katlayıp diktikten sonra atmasın diye overlok veya zigzag çekerek temiz görünmesini sağlarsınız böylece pat hazırlama işimiz tamamlanmış oluyor.

pantolon fermuar dikimi

Patı hazırlama işimiz bitince fermuarı düzgün bir şekilde patın üzerine yerleştirelim.

etek patlı fermuar dikimi

Kolaylık olsun diye fermuarımızı açıp dikmeye başlayalım.

etek patlı fermuar dikimi

Diktikten sonra yukarıdaki gibi duruyor...

fermuar dikimi

Ön pantolonumuzu kesmiştik. 
Pantolonun ağından fermuar uygulaması yapacağımız yere kadar dikelim...

patlı fermuar dikimi

Pantolonun ağından fermuar kısmına kadar diktikten sonra önden görünümü...

etek patlı fermuar dikimi

Pantolonun ağından fermuar noktasına kadar dikmiştik. Fermuar noktasından üst kısma kadar yaklaşık 1 cm dikişten öne alıyoruz. Bu resimde pek anlaşılmıyorsa aşağıdaki resmi de ekledim anlaşılır olması adına...




etek fermuar dikimi

Bu resim daha belirgin. 
Aynı genişliği kemere kadar veriyoruz....

pantolon ve eteklerde patlı fermuar dikimi

Baştaki resimlerde patımıza fermuarı dikmiştik.
 Şimdi 1 cm öne aldığımız kısma patımızı fermuarın üzerindeki demiri ölçü alarak kemer çizgimizden yaklaşık yarım cm aşağıya yerleştirelim.

fermuar dikimi

Eveeeeeet bu kısım önemli....
Dikmeye başlıyoruz ama nereye kadar. Resimde de açıklamaya çalıştığım gibi aşağıda ağ kısmının fermuar yerinin noktasından yaklaşık 1 cm aşağıya kadar dikilmeli.

patlı fermuar dikimi

Patımızın dikme işlemi bitince ön kısmını pantolon kalıbındaki çizgiler bir araya gelecek şekilde iğneleyelim. Ben burada göstermek amaçlı pantolonun ön yüzüne sabunla işaretledim.

patlı fermuar dikimi

Fermuarımızın patlı tarafı pantolonumuza sabitlendi.
 Ön tarafını kapattık ve şimdi arkasını çevirip fermuarın diğer kısmını pantolonun kulakçığına dikelim...

etek fermuar dikimi

Dikme işlemimiz tamamlanıyor ve artık yavaş yavaş finale yaklaşıyoruz....


etek ve pantolonlarda fermuar dikimi

Ön tarafını iğnelemiştik.
 Kalıptaki şekli ön tarafa aktardım daha anlaşılır olsun diye. Şeklin üstünden dikiyoruz. 

pantolon ve eteklerde fermuar dikimi

Veeee finale gelmiş bulunuyoruz...

Sırayla işlemi yapmaya başladığınızda çok kolay başlayıp biten. Sonucu hazır gibi olduğunu görünce keyif alacağınız bir yöntem.
Kütüphanemize bir bilgi daha eklemiş bulunuyoruz.
İnşaAllah nette arayıp ihtiyacı olanlara doyurucu kaynak olur.

Yüce Rabb'ime emanet olunuz...
Rabb'imin Rahmeti Bereketi üzerinize olsun...

Sevgiyle, muhabbetle tekrar görüşebilmek dileğiyle...
  


17 yorum:

  1. Şebnem hanım merhaba ,nervür anlatımınızı uyguladım . Makina üst ipliği 9 a getirmeme rağmen olmadı .Sizce neden olabilir ? Ayrıca açıklayıcı yayınlar için teşekkür ederim. Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim makinemde ayarım +3 şeklinde. Siz büzgü yapmak istediğinizde 9 za mı getiriyorsunuz? Büzgü yaptığınız ayarı yapmanız gerekiyor. Çift iğnenizi de taktınız değil mi? Nervür yapmak için illaki nervür ayağı geremiyor. Çift iğne ile tansiyonu en sıkıya getirdiğinizde direk oluyor. Nervür ayağı hizalama konusunda bize yardımcı oluyor. Merak ettim şimdi yanıtı okuduktan sonra tekrar dönüş yaparsanız sevinirim...

      Sil
    2. Çift iğne kullandım , nervür ayağı yoktu normal ayakla denedim . Üst iplik ayarı sonda yani 9 da , çok topladı . Alt ipliği biraz daha sıkmak olabilir mi acaba? Teşekkür ederim

      Sil
    3. Olmaması imkansız gibi. Siz bide adın adım 9 zu zaten denediniz olmadı tansiyon ayarını sırayla 8- 7 -6 şeklinde deneyin derim. Belki kumaş cinsinden dolayı tansiyon ayarı fazla gelmiş o yüzden toplama yapmış olabilir. Alt iplikle herhangi bir ayarlama yok. sadece tansiyon ayarında oynama yapılıyor. İnşaAllah bu şekilde çözüme ulaşır. olursa bilgilendirme yaparsanız çok memnun olurum.

      Sil
  2. Patlı fermuar dikimini sade ve anlaşılır bir dille ele almışsın, bu sayede konu hakkında bilgi sahibi olmak isteyenlerin çok işine yarayacak canım. Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim canım anlaşılır olduğuna sevindim. Zira en tedirgin olduğum konu. Tüm sevgiler benden çok öpüyorum...

      Sil
  3. Bu kadar işine saygılı emektar olmak takdiri hak ediyor bu anlatımlar çok faydalı cnm. gerçekten sizlerden çokk şeyler öğrendim öğreniyorum sağolasın elin ayağın dert görmesin hep sağlıklı olasın öpüyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım benim Yüce Rabb'im senden ve cümlemizden Razı olsun. Pat kısmını fotoğraflamadan atladığım için çok üzgündüm. Ama sizlerden gelen yorumlar o kadar da sorun olmayacakmış gibi gözüktü gözüme. Bir dahaki yazımda daha dikkatli olmaya çalışacağım. Yapılan iş sevilince emek vermek büyük keyif. Senden de aldım ya övgüleri daha büyük keyifle yeni yazılar hazırlarım artık fıstığım.Sende sevdiklerinle beraber sevgiyle muhabbetle kal canımın içi.

      Sil
  4. Yazının için çok teşekkürler gerçekten çok güzel anlatmışsınız. Yeni bir dikiş makinesi almak istiyorum kafamda ki projeye göre fermuar dikimi çokca olcak. http://www.performansmakina.com.tr/bernette-12-s-london-3/
    şöyle bir bernina marka dikiş makinesi buldum önerir misiniz?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında adsız ve konu dışı yorumları yayınlamıyorum. Konu dışı soruları iletişim formunu kullanarak sorabilirsiniz. Şimdilik cevaplamaya çalışayım. Makinenin fiyatını göremedim. Fiyatı bütçenize göre ise başlangıç seviyesinde oldukça işinizi görecektir.

      Sil
  5. Harika bir şekilde anlatmışsin canım daha bundan iyisi olamaz. Çok açık ve net:) ellerine emeğine sağlık bi denem:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok sağ olasın canım arkadaşım. Bana güç verdin . Güzel yürekli candan arkadaşım sevdiklerinle beraber dert tasa görmeyesin. Çok çok öptüm...

      Sil
  6. Bir pantalon dikmek istiyorum, bu yayin super oldu. Deneyecegim pat(i. Bakalim guzel anlatmissin? ( Bak bak, beceremezsem, beceriksizligime laf gelmesin:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sultanım sen becermeyeceksin de kim becericek. Mantolar, ceketler, çantalar dan sonra bu pat işi çocuk oyuncağı :)))

      Sil
  7. Şebnem Hanim harika anlatım olmuş. Tamda siz bu yayını yaptığınız zamanlar bu fermuar olayını yapamamıştım. O zamanlar aradım nasıl olacağını bulamadım bugün karşıma çıktı. Sizin yayını bulasıya kadar 10 kere söküp dikmişimdir :D Sizin anlatımla 1 kerede diktim. Teşekkürler emeğinize sağlık:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sende sağ olasın birtanem. NE güzel işe yaradığına çok sevindim. Amacına ulaştığına göre yeni teknik yayınlara devam. Çok teşekkür ederim güzel yorumun için kocaman öpüyorum...

      Sil

Yorumlarınız, tavsiyeleriniz benim için değerli...

Konu dışı sorularınız için iletişim formundan ulaşabilirsiniz...
Kırıcı, eleştiriyi aşan ve reklam içerikli yorumları yayınlamıyorum.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...